پيام تبريکيه طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در لندن


قد برافراشتن از زير فلاکتباريها،سيه روزی های مستدام در عمق کدر و تاريکي روزگار و اعلام سرفرازانه يي وفا داری به آزادی،عدالت،انسان گرايي و شرافت ارزش های جاوداني و ماندگار است .

طلوع پر درخششي از ستاره يي تابناک روشنگرای سياسي در فضای پر از غم و يأس و نااميدی درد و تألم و افسرده گي و عقب گرايي و ستمگرايي به ويژه در بحبوبه کنوني در افغانستان را به نام نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان از امواج راديو بي بي سي دريافتيم .

حضور و ايجاد اين سازمان عميقاً پاسخيست منطقي و مستدل به آرمان انسانها و توده های کثيری از ميهن که جداً برای رهايي از انواع فساد سياسي،اجتماعي،ملي،فرهنگي و اقتصادی مي انديشند .

يکي از ويژه گي های برناموی اين سازمان همانا محورگرايي اش برشالوده منافع ملي افغانستان و مردم آن شاخص يافته که اميدواريم با کسب تجارب غني از سه دهه يي خونين افت و خيزها،افول و شکست ها، تألم و افسرده گي ها بتواند راه سالم و هدفمند را در دل جامعه،در درون دموکراسي نوپای کشور ما ايجاد و دريچه يي اميدها،آرزوها و آرمانهای کليه مردمان کشور را باز و راه رهايي برای رهروانش تمهيد سازد .

امروز در کشور ما گلوگاه ترقي و تعالي و فرهنگ به سختي فشرده مي شود .نهضت فراگير دموکراسي وترقي افغانستان مي تواند درين راستا افق های روشن را برای رهايي انسان مقهور و ستمديده افغانستان از چنگال ملوث عقب گرايي و قوماندان سالاری به ارمغان بياورد .

جامعه که از لحاظ سياسي،اجتماعي و اقتصادی از بيخ و بُن برکنده شده،همه نهادها ويران شده،فرهنگ تقلب مستولي گرديده و حق طبيعي مردم در دموکراتيزه کردن زنده گي سياسي – اجتماعي شان چه در گذشته و چه اکنون قهراً و جبراً غضب گرديده،جامعه به بيداری از خواب آلوده گي و خميازه کشي نيازمند است که درين راستا سازمان های مردمي مي توانند نقش پيش کسوتي را ايفا نمايند .

سازمانهای مردم گرا مي توانند جامعه را قانونمند سازند و مصيبت و فلاکت و سيه روزی را از آن بزدايند .

 

 آب از جاری بودن خسته نمي شود

 

درين شکي نيست که درين راه فرزندان برومند و راستين اين سرزمين وارثان واقعي اند نه دروغ سالاران !

روشنفکران و طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در لندن بر پايهء استدراک و تبين واقعبينانه از اين سازمان ابراز خرسندی نموده،ضمن ابراز تهنيت، حمايت و پشتيباني بي دريغ و بي شائيبه خويش را از سازمان متذکره اعلام داشته،از خداوند (ج) برای پيش کسوتان و بنيانگذاران سازمان عمر طولاني و با عافيت را اقتدا مي داريم .

 

با احترام

طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در لندن        

            09—01 2006

 


January 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها